Open Aksjeopsjoner


OpenTable av tallene: Fra lansering til 2,6 milliarder I dag reiser reservasjoner gigantiske Priceline Group annonserte theyd kjøpt online restaurant reservasjon leder OpenTable for 2,6 milliarder. Det er en astronomisk mengde penger. Selvfølgelig, det er ingenting i tech verden, hvor WhatsApp gikk til Facebook for 19 milliarder kroner, men det er i nærheten av oppkjøp som Googles Nest-avtale (3,2 milliarder kroner) eller Apples håndterer Beats (3 milliarder kroner). Men spørsmålet er: hvordan kom den 16 år gamle OpenTable til 2,6 milliarder kroner og er det faktisk verdt så mye penger Bloomberg knuste tallene på selve avtalen. og noterer at kjøpsprisen på 2,6 milliarder er 53 høyere enn selskapets gjennomsnittlige aksjekurs de siste 20 dagene: Det er den høyeste premien siden 2007 for en nordamerikansk Internett-avtale på over 1 milliard. Prognosene ser bra ut for selskapet, og inntektene forventes å vokse 19, som har dem på 226 millioner i inntekter for 2014. Men OpenTable appellerte absolutt til Priceline nok til å gaffel over en stor sum penger. Forbes bemerker at det er en trend i reservasjoner nettsteder som tilbyr aktiviteter utover transport og losji. Forhåpentligvis er de forberedt på å ta på den overfylte restauranten tech sfære, skjønt: både Bloomberg og Forbes bringer opp det faktum at aksjer for nærstående selskaper som GrubHub, Groupon og Yelp steg etter at oppkjøpet ble annonsert. Og la ikke glemme babyboomen i restaurantreservat tech nylig. Nick Kokonas lanserte nettopp en massiv bombe av data om hans billettsystem, som, mens han er liten, vender ganske ryddig fortjeneste for sine Chicago-restauranter. Apper som Resy og andre tar opp spørsmålet om at det ikke er vanskelig å få reservasjoner. Åpenbart har ingen av disse markedsandelene på OpenTable, men hvert selskap starter et sted. Nedenfor ser Eater en titt på historien om OpenTables-veksten med tallene, helt fra begynnelsen. OpenTable-vekst over tid Disse grafene viser OpenTables-vekst over tid når det gjelder deltakende restauranter. Med data fra OpenTables vanlige pressemeldinger, spore Eater antall restauranter med OpenTable siden 2006. Veksten er svimlende: fra 4500 deltakende restauranter i 2006 til over 31.000 i 2014. Grafen over viser totale restauranter som deltar. Grafen nedenfor viser prosentvis vekst angitt av disse tallene år til år. OpenTables Stock Performance 2009 - 2014 Dette diagrammet viser aksjeprestasjonen for OpenTable (OPEN). Spissen på høyre side av diagrammet reflekterer økningen i aksjekursen etter dagens oppkjøpsnyheter. OpenTables History, By the Numbers Chuck Templeton finner OpenTable etter å merke seg vanskeligheten hans kone møttes mens han prøvde å bestille en middagsreservasjon via telefon. Fortune bemerker at i 1998 hadde de fleste restauranter ikke engang datamaskiner. Templeton økte 36 millioner over to år. Ifølge Fortune. i 2001 ble OpenTable blødende penger: til tross for at de opererte i 50 byer, brukte de 1 million i måneden og innførte bare 100 000 inntekter. Unødvendig å si, investorer var glad. 21. mai: OpenTables Grand Stock Market debut. Det opprinnelige offentlige tilbudet besto av 3.000.000 aksjer til 20,00 per aksje. Wall Street Journal kalte det bedre enn forventet. April: OpenTable hevdet nesten 25 av Bay Area-reservasjoner, selv om halvøyapressen skriver at bare 9 av reservasjoner ble gjort gjennom nettsiden landsdekkende. November: Priceline kjøper kajakk for 1,8 milliarder kroner. I en pressemelding. Priceline forklarer: Transaksjonen vurderer KAYAK på 1,8 milliarder kroner (1,65 milliarder netto kontantinnkjøpt) eller 40 per aksje av KAYAK (underlagt kragen beskrevet nedenfor). Konsernet betaler ca. 500 millioner av kontantbeløpet og 1,3 milliarder kroner i egenkapitalen og antok aksjeopsjoner. Per Bloomberg. Prisen på 40 per aksje representerer en 29 prosent premie over dagens sluttkurs 31.04 og Pricelines største oppkjøp til dags dato. Priceline kunngjør at Kayak vil fortsette uavhengige operasjoner under den nåværende ledelsen (som i OpenTable-oppkjøpet i 2014). Januar: OpenTable kunngjør kjøpet av den populære mobilmatpropappen Foodspotting for 10 millioner i kontanter. OpenTable CEO Matthew Roberts forteller All Things D at Foodspotting vil fortsette å eksistere som en app, og at den dypere integrasjonen vil skje i den andre retningen, som ved å legge til bilder i menyer på OpenTable-siden eller til bekreftelsesemails. Juli: OpenTable-partnere med konkurrent Urbanspoons reservasjonstjeneste. OpenTable kjøper UrbanSpoons Rezbook reservasjonssystem, som ble lansert i 2010 som et rimeligere alternativ for online reservasjon. Vilkårene i avtalen er ikke oppgitt. August: Facebook-partnere med OpenTable tilbyr reservasjoner på 20 000 restauranter direkte fra restauranter, mobile Facebook-sider. Vilkårene for partnerskapet er private, men muligens får OpenTable en fallfall. Desember: OpenTable kjøper utviklere for guest management system Quickcue for 11,5 millioner i kontanter. Flyttet til å kjøpe et selskap kjent for sofistikert mobil ventelisteknologi kan eller ikke være et svar på Apples patentsøknad. OpenTable-aksjen er litt oppe fra dyppet etter at Apple-patentet avslører. Februar: OpenTable kjøper den personlige reservasjons anbefalinger appen Ness for 17,3 millioner i kontanter. Ifølge TechCrunch kommer transaksjonen med kontanter i Nesss-kuponger som gir nettoverdi til 11,3 millioner. OpenTables-planen er å avbryte appen og integrere teknologien i OpenTable-anbefalingsplattformen. Juni: Priceline kjøper OpenTable for 2,6 milliarder kroner i kontanter. OpenTable vil fortsette å fungere som et selvstendig merke under sin nåværende ledelse. Per selskapserklæring: Du har samme sanntids tilgjengelighet på mer enn 31.000 restauranter over hele verden, de samme supergunstige mobilappene og det samme givende poengprogrammet. Vi vil også fortsette å utrullere vårt nye betalingsprodukt som lar deg enkelt betale med OpenTable mobilappen din uten å be om sjekken. Wall Street Journal rapporterer at Priceline tilbyr 103 aksjer i kontanter for selskapet, en 46 premie over sluttkursen torsdag. Per Yahoo. OpenTable lukket i går til 70,43 per aksje. OpenTable-aksjekursene i dag har svevet like over Pricelines 103 tilbudspris, etter å ha slått 104.32. Vi elsker hva som kan skje rundt restaurantbordet. Vi elsker hva som kan skje rundt restaurantbordet. Siden 1998 har vi vært forpliktet til å gi den erfaringen. Fra å hjelpe restauranter til å vokse og drive sine virksomheter, slik at de kan oppdage og bestille det perfekte bordet hver gang de spiser, er historien vår en av sammenhengende restauranter, restauranter og deres lokalsamfunn. Men bordet er bare starten. Nå vokste globalt som aldri før, og fortsetter å lede samtalen i tech og restaurant mellomrom med produkter som forutser de skiftende behovene til restauranter og spisesteder. Når vi spenner over land og kulturer, var det veldig bevisst på en viktig ingrediens for å gjøre kraften til våre produkter mulig: deg. Du er grunnen til at vi jobber hardt for å være et skritt foran øyeblikket, og det som inspirerer oss til å legitimere den sanne ånden i gjestfriheten. Så, ta opp en stol og bli med oss. Hver måned skriver OpenTable diners mer enn 850 000 restaurantanmeldelser. Vårt nettverk forbinder diners med over 40 000 restauranter over hele verden. OpenTable finner restauranter for mer enn 21 millioner diners hver måned. Våre diners har tilbrakt mer enn 16 milliarder kroner på våre partnerrestauranter. I Nord-Amerika er 50 av våre bestillinger gjort på en av våre mobile apps. Vi støtter stolt Del våre styrker ingen ung sulten kampanje. Sammen er målet vårt å sikre at alle amerikanske barn får den sunne maten de trenger for å leve og vokse hver dag. Vårt voksende antall internasjonale lag og kontorer hjelper til med å koble restauranter og spisesteder med sine lokalsamfunn over hele verden. ÅpenTable-vurderinger Jeg har jobbet på OpenTable på heltid (Mer enn 5 år) I039ve har jobbet hos OpenTable i flere år nå, og det har vært en ekte privilegium å være en del av veksten dette selskapet har oppnådd i den tiden. Utover våre fantastiske produkter for restauranter og spisesteder, gjør det som gjør OpenTable spesielt folkene. Vi er absolutt et selskap av foodies som jobber hardt og spiser godt - ofte på samme tid. Det er alltid noen å ta lunsj med, gode, sunne snacks for ansatte, og behandler fra collega039 siste reiser på Steakman039s (Ja, vi har en bar i markedsavdelingen vår). Der039 er et nytt fokus på faglig utvikling og det er alltid muligheter for å utvide ditt ferdighetssett hvis du er villig til å ta på seg nye utfordringer. Ledelsen legger stor vekt på arbeidsbalanse, og selskapet feirer regelmessig lag og individuelle prestasjoner. Frivillig arbeid er viktig som selskapets verdier gir tilbake - og de utfluktene blir typisk etterfulgt av god mat og drikke. Det er en stor åpenhet rundt bedriftens mål, som jeg setter pris på. Og som spisested og tidligere restaurantprofessor, elsker jeg virkelig tjenesten og produktet, så det er utrolig kult å jobbe for et merke du faktisk tror på. Veksten vi har oppnådd har definitivt blitt ledsaget av endringer, og de har alltid vært enkle å navigere - når du jobber dramatisk, kan det for eksempel være vanskelig å etablere gode karriereveier. Vi har imidlertid en superoppladdende administrerende direktør som virkelig er oppringt til disse utfordringene og et solid PC-team, så jeg tror vi går i en spennende retning. Råd til ledelsen Fortsett å aktivt lytte til lagmedlemmer. Seriøst trenger HR å stoppe å samle folk til å skrive positive vurderinger, slik at vårt GD-gjennomsnitt øker. Don039t tror de positive vurderingene. Guys OpenTable var et morsomt sted, og givende sted å jobbe, men det var blitt decimert for 2 år siden. Selskapets ledere er klare og det er ingen sterk ledelse å ta dette selskapet til neste nivå, gitt den sterke konkurransen i rommet. Råd til ledelse HR-partnere lytter til de ansatte og handler Alle er veldig ulykkelige, så vær så snill å ta handling Den beste delen om OpenTable er bedriftskulturen og folket. Dine kolleger er tilnærmet og en glede å jobbe med på en daglig basis. Selskapet kaster også morsomme glade timer og fester slik at du kan bli kjent med dine kolleger og nyte hverandres bedrifter. Selskapets produkter og fremtidssyn er mye mer praktisk og veldefinert under Christa039s lederskap. Selskapet er veldig billig. Systemene er svært utdaterte, noe som skaper mye manuell arbeid. Effektivitet er ikke en prioritet og diskuteres aldri. De vanlige klagerne til hvorfor selskapet ikke har de grunnleggende nødvendighetene, er 034it039s ikke i budsjettet.034 Jeg antar at dette er fordi Priceline-gruppen undersøker hver eneste krone som selskapet bruker. Vekstmuligheter og kampanjer bestemmes nært knyttet til hvor nært du er med sjefen din i stedet for fortjeneste. Til tross for å gjøre gjentatte tilfeller for en kampanje eller en vekstplan, har lederen din nøkkelen til om du kommer til å bevege deg opp eller ha støtte for å fremme veksten i din rolle. Dette er en ganske motsigende visjon gitt at People Amp Culture-teamet legger vekt på hvor mye vekst i medarbeiderne, men laget gjør ingenting for å håndheve dette. Selskapet må også investere i obligatorisk lederopplæring (igjen - billig) for å etablere en form for ensartethet. Mange har flyttet til leder - eller lagledende stillinger som ikke har klart lagene før på grunn av høye omsetningsrater selskapet opplevde i 2014 og 2015. Kompensasjon og ytelser er sterkt under markedet. Min lønn er 50 høyere hos mitt nye selskap for samme rolle. Selskapet er svært langt fra å være konkurransedyktig fra andre bay-området tech selskaper. Råd til ledelse Invester mer penger internt Hvis dine ansatte er lykkelige og vokser i sine roller, vil de investere mer i selskapet, og jo mer vil selskapet trives.

Comments

Popular Posts